Monday, January 18, 2010

2nd sem start..halaqah ditangguh..=(

Assalamualaikum w.b.t..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Bersyukur kepadaNya atas nikmat yang diberi terus menerus selama ini kpdku walaupun sedikit skali aku bersyukur..aku masih diberi peluang utk bernafas pada hari ini dgn nikmat kesihatan dan nikmat yg terbesar skli iaitu Islam&Iman..Moga dgn peluang dan nikmat yg diberikan ini dapat aku manfaatkan dgn sebaik mungkin..

Hari ni mula r balik sesi pengajian aku di PUO(akn dinaik taraf ye..) da start r 2nd sem aku..dan mula r kembali gi kelas cm bese..2nd sem ni,aku berazam nk dpt rsult cmrlang gak..nk dpt anugerah!. i.allah aku bleh!.=)

Pagi td,aku gi kelas ngn kwn aku,iqRam..sem 2 ni mybe aku berulang dri umh ke kmpus ngn dye..cdgnye nk amik umh sewa..xtau r cmne..xknfem lagi..sgn gak r sbb mnumpang org..lesen xamik lagi..ish3..msuk duet ptptn nnti,nk smbung wt lesen gak..dpt L moto pun jadi r..sng nk g kelas,g ziarah ikhwah n senang nk wt hlaqah..td g kelas jmpe r blik kwn2,tp de 2-3 org yg pndah kelas sbb kne carry paper..moga k0rg tabah ye!.

Utk sem 2,de 10 sbjek..mekanik struktur r,aturcara..,ukur 2 n len2 r..dgr n tg0k cm pyh je..rs0w gak hati ni..tp aku akn cuba wt yg trbaik..blm cuba,blm tau..(btolx3..) Lcturer lak,stakat ni bru jmpe sorg yg kekal ngajar kami..En.Muhammad..besh dye ajr..siap de story2 lg..haha..jadual kelas lak,padat skit brbanding sem 1 ritu yg byk rlek..dpt tgok jdual td,tros aku cri masa yg sesuai utk wt hlqah n fllow up dak2 skola..mula2 da 0k da..tbe2 lak lcturer tuka wktu..abs sume..

Sptotnye,mlm ni de hlaqah tp ditgguhkan disebabkan aku..=(
aku xdpt green light dr parents..
-dpe rsow stdy aku,n mcm2 lg..
n s0k jdual padat(xpe lg..bleh je)..
dan disbbkan itu aku mntk tgguh hari len..xpt0t t0l..
ptotnye aku kne pndai nk manage mnde ni..terangkan kt prents n len2 lg..
mcm mne aku nk uruskn org lain sdgkn diri aku pun xt'urus lagi..ish3..
sdgkn tersusun urusannya slh stu dri 10 muwasafat tarbiyah yg perlu ada dlm diri seorang da'i..=(

Tutt2..tutt2..

M: assalamualaikum..
A: waalaikumsalam..afwan khi,ana xdpt dtg mlm ni..xdpt permision r dr mak ayah..
M: em..ntum skrg ktne?.xddk umh sewa?.
A: ana kt umh..l0m lg..skg ni pon dpe cm xykin je nk bgi ana ddk umh sewa..
M: ana xksh ntum nk berulang..tp 2 r,ntum xde knderaan..b'arap kt org..ssh khi..lg 1,cmne ntum nk wt kje dkwah..ni pun hlaqah da de msalah..
A: em,dpe rsow khi ana aktif sgt..tkut ggu study,nnti xdpt ctch up..
M: rsult ntum ritu cmne?.
A: alhamdulillah..ok..
M: ha,bgs r..khi,mmg kte kne stdy..tp krja dkwah kte kne wt gak..
A: em,ye..ana phm..nnti ana akn cube pjuk mak ayah ana..xdpt umh sewa pun xpe,dpt berulang sndri pun da ok..
M: cmne mlm nie?.
A: ana mntk tgguh ye..afwan..
M: em,yg len2 cmne?.leh ke tgguh hri len?.
A: ana da bgtau da..dpe bleh..
M: em,ok..assalamualaikum..
A: Wasalam..

tutt..


sdkit perbualan kami...
kecewa melanda diriku..1 keadaan yg xdpt aku elakkan..mnde ni pnh diceritakan oleh murabbi aku n kini mnimpa diriku.."ntum kena pndai urus prkara ni..kena jage hbungan dgn mereka dan wt juga krja dkwah.." terngiang kata2 ini di tlinga..



Ya Allah,ampunkan dosaku..kerana diriku usaha dakwah terbantut..
ya Allah,bantulah aku dlm mmperbaiki diri..permudahkanlah segala urusan hidupku..lembutkan hati kedua ibubapaku..limpahkanlah kasih sayangMu kpd mereka dan berikanlah petunjuk kpd kami..




i.allah,akn aku cuba mengubah diri ini kpd lebih baik dan tdk lagi mnjadi beban kpd dakwah..

No comments:

Post a Comment