Monday, January 4, 2010

Pagi Hari Ini...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang..


Salam…

Alhamdulillah…kerana dgn kasih sayangNya,aku masih diberi nikmat & berpeluang utk bgn pada hari ini..

Jam menunjukkan pukul 5.35 a.m…terasa berat sgt utk bgun seawal nie…padahal ini yg aku mahukan…xtau bersyukur tol…ish3..aku pun membuat keputusan utk bangkit dr tmpt tidurku..ku lihat adikku masih lena dibuai mimpi..suasana hujan pada pagi hari sememangnya membuatkan kte tidur dgn lena dan hmpir juga aku tewas..nmun kali ini,aku kuatkan semangat ,terus ke bilik air dan membasahkan mukaku utk menghilangkan rasa mengantuk yg masih membelenggu diriku…aku mengambil wuduk dan terus menunaikan solat tahajud..sesuatu ibadah yg baru bagiku setelah aku mengikuti tarbiyah sejak aku di tingkatan 5..bersyukur kpd Allah kerana masih ada lagi golongan yg giat beribadat kpdNya,memperjuangkan agamaNya,dan mengamalkan islam sbagai cara hidup dan aku ditemukan dgn mereka..pengenalan ini sesuatu yg sgt indah dan bermakna bagiku..kerana sedikit sebanyak pertemuan ini telah mengubah sebahagian diriku dan mendekatkan aku kpd diriMu..berkenalan dgn ikhwah2 dari serata negeri,berlatarbelakang dan status yg berbeza..tp itu semua tidak menjejaskan ukhuwah yg kami jalinkan..=)


“ sesungguhnya, orang-orang mukmin itu bersaudara….” (49:10)


alangkah seronoknya,jika kwn2 aku yg lain turut merasakannya..i.allah,aku akn cuba sedaya upaya utk mngajak mereka kerana itu merupakan satu tanggungjawab sebagai seorang muslim..moga2 Allah membuka hati mereka..


"sungguh,engkau(Muhammad) tidak dapat memberi petunjuk kepada orang yang engkau kasihi,tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang Dia kehendaki,dan Dia lebih mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk"(28:56)


Alhamdulillah..1st sem aku tamat tnpa sebarang msalah dan rsultnya…hehe..syukur wlupun xdpt anugerah..berbagai peristiwa berlaku yg berlaku spnjang tahun 2009 xkn aku lupakan..

cuti sem ni lak,aku rasa sgt lemah..mutabaah aku d0wn..wlupun telah berkali-kali ditegur murabbiku,aku masih seperti ini…sepatutnya,masa cuti la masa yg sesuai utk tingkatkan mutabaah disebabkan tdk disibukkan dgn buku dan assgnmnt tp berlaku sebaliknya..

Betapa lemahnya iman aku ketika ini…

Astagfirullah…ampunkanlah dosaku…

insyaAllah,aku akan cuba ubah diri ini..tidak lagi aku sia2 kan nikmat yg Dia berikan..



Jam 6.00 a.m - aku bersiap utk solat berjemaah di masjid..aku cuba kejutkan adk aku yg tdk sdr2 lagi dari tidurnya..dan kali ini senang utk aku mengejutnya…mgkin disebabkan musim sekolah sudah bermula seperti biasa..tringin lak nk bersekolah kmbali..hehe..tiba2,aku teringat utk mengejut ikhwah yg tggal berhmpiran dgn rumahku..'call' utk mengajak dia solat berjemaah sekali di masjid..


Stelah menunaikan solat subuh,aku memulakan kehidupanku sperti biasa…pastu,tbe2 lak rse nk wt p0st ni..hehe..smpi nie je kot…i.allah klu de masa,aku akn p0st lg…=)


Ya Allah, tingkatkanlah keimananku serta ketaqwaan ku dan perkukuhi lah ia,

Tingkkatkan lagi rasa cinta ini kepada Mu dan Rasul MU

Jauhkanlah Diri ku dari godaan si durjana yang suka menerkam hati-hati yang suci,

Bantulah aku dalam jalan dakwah ku,

Agar di akhirat kelak, aku terlepas daripada tanggungjawabku.. (" dan (ingatlah) ketika suatu umat di antara mereka berkata," mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau diazab Allah dengan azab yang keras?" mereka menjawab "agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada tuhanmu dan agar mereka bertaqwa"-(7:164))

Dan memasuki syurga Mu yang kekal Abadi..

No comments:

Post a Comment